نیمی برای من ، نیمی برای تو

اینگونه زندگی کنیم: شاد ولی دلسوز ساده ولی زیبا مصمم ولی آرام مهربان ولی جدی زیرک ولی صادق عاشق ولی عاقل

نیمی برای من ، نیمی برای تو

اینگونه زندگی کنیم: شاد ولی دلسوز ساده ولی زیبا مصمم ولی آرام مهربان ولی جدی زیرک ولی صادق عاشق ولی عاقل

اطلاعیه فوری صیحه ی آسمانی

بسم الله و بالله
زمان آغاز بازه‌ی 306 روزه مورد اشاره سوره مبارکه‌ی الرحمن
سوره مبارکه الرحمن یک روزشمار است که بازه‌ای به طول 306 روز را شامل مجموعه‌ای از وقایع علامت‌گذاری کرده است. ابتدا اینطور گمان می‌رفت که این روزشمار کاملا منطبق با سال 1433 است. ولی با گذشتن از 14 صفر و بررسی‌های بیشتر و مقایسه جداول زمانی وقایع با روایات منسوب به رسول اکرم و اهل بیت صلوات الله علیهم، این طور به نظر می‌آید که بازه‌ی مورد نظر ان شاء الله در سال1433 آغاز می‌شود و بخشی از سال 1434 و وقایع مربوط به آن را نیزپوشش می‌دهد. بر پایه برخی روایات می‌توان گفت که آغاز وقایع احتمالا از ماه مبارک رمضان است.
ماه رمضان
توجه بفرمایید که این بازه‌ی مورد اشاره سوره‌ی الرحمن 306 روز است، معادل با تقریبا 10 ماه قمری و 10 روز.
سوال: آیا در روایات آستانه ظهور به چنین بازه زمانی اشاره شده است یاخیر؟
در روایتی منسوب به رسول خاتم صلی الله علیه وآله به یک بازه‌ی10 تا 11 ماهه اشاره شده است که از رمضان سال پیش از ظهور آغاز می‌شود . نخستین شب این رمضان شب جمعه است (بر حسب تقویم مکه مکرمه) و رسول اکرم صلی الله علیه وآله می‌فرماید که در صبح جمعه نیمه این رمضان صدایی بسیاربلند شنیده خواهد شد. سپس به توصیف فهرست‌وار ویژگی‌های ماه‌های پس از آن می‌پردازد تا به ماه رجب می‌رسد. طول این بازه حدود 10 ماه و نیم است. که ممکن است همان بازه‌ی زمانی 306 روزه مورد اشاره سوره مبارکه الرحمن باشد. هر چند رسول اکرم صلی الله علیه وآله به صراحت همه‌ی این بازه زمانی را به وقایع طبیعی نسبت نمی‌دهد.

روایات منقول از الملاحم والفتن:
ابو هریره از رسول خدا صلى الله علیه وآله روایت کرده که فرمود:
سر وصدائى در ماه رمضان بپا می‌شود که شخص خواب را بیدارمیکند و شخص بیدار را مى‌ترساند، بعد از آن گروهى در ماه شوال ظاهر میشوند، و در ماه ذى قعده جنگ و جدالى خواهند شد، در ماه ذى حجه حجاج را غارت میکنند درماه محرم هتک حرمت‌هایى می‌شود، در ماه صفر صدائى بوجود می‌آید وقبیله‌ها در ماه ربیع به نزاع مى‌پردازند. والعجب کل العجب بین جمادى و رجب.
ابن مسعود از پیغمبر خدا صلى الله علیه وآله روایت کرده که فرمود:
موقعى که صیحه و صدائى در ماه رمضان بوجود آمد در ماه شوال جنگ و جدالى خواهد شد و قبیله ها در ماه ذى قعده از بین می‌روند ودر ماه ذىحجه و محرم خونها ریخته میشود، هیهات هیهات چه محرمى که مردم درآن کشته خواهند شد؟ پرسیدند یا رسول الله آن صیحه چه موقعى خواهد بود؟ فرمود: صدائى است در نیمه روز جمعه ماه رمضان موقع ظهر، این حادثه در موقعى اتفاق میافتد که شب اول ماه رمضان جمعه باشد، آن صدا صدائى است که شخص خواب را بیدار نموده وشخص ایستاده را به زانودر میاورد و دختران باکره پشت پرده را در شب جمعه آن سالى که زلزله وسرما در آن زیاد باشد از مکان خود بیرون می‌نماید. پس وقتى که شب اول ماه رمضان آن سال با شب جمعه مصادف شد و شما نماز صبح روز جمعه نیمه ماه رمضان را خواندید داخل خانه‌هاى خود شده درب خانه‌هاتان را به بندید و پنجره هاى اطاقتان را مسدود نمائید وخود را پوشانده درب گوش‌هاى خود را بگیرید و موقعى که آن صدا را شنیدید خدا را سجده کنید و بگوئید: (سبحان القدوس سبحان القدوس ربنا) زیرا کسی که این عمل را انجام دهد نجات خواهد یافت وکسی که انجام ندهد هلاک می‌شود.
سمیر میگوید:
در ماه رمضان صوتى شنیده می‌شود، و در ماه شوال سر و صدائى بپا خواهد شد، ودر ماه ذی قعده قبیله‌ها به قتال می‌پردازند، و در ذى حجه حاجی‌ها را غارت می‌کنند، واگر بخواهید آنچه را که در محرم اتفاق میافتد بشما خبر دهم گفتیم: در محرم چه اتفاق می‌افتد؟ گفت: منادى از آسمان ندا می‌کند: آگاه باشید که فلانى برگزیده خلق خدا است حرف او را گوش کرده از او اطاعت نمائید. عبد الله بن عمر گوید: رسولخدا فرمود: مهدى علیه السلام از قریه اى خروج میکند که آنرا کرعه می‌گویند.
طبق تقویم فعلی 15 رمضان سال 1433 جمعه است و 10 محرم 1434 شبنه. در تطابق کامل با روایات بالا. با توجه به اینکه رسول اکرم صلی الله علیه وآله توصیف اعم وقایعظهور را از رمضان آغاز فرموده است به نظر می‌رسد که ممکن است اشاره 306 روز علامت‌گذاری شده در سوره الرحمن هم به همین بازه باشد. در این صورت روز نخست تقویم الرحمن در اواخر ماه رجب و آغاز وقایع از رمضان خواهد بود. والله اعلم.