نیمی برای من ، نیمی برای تو

اینگونه زندگی کنیم: شاد ولی دلسوز ساده ولی زیبا مصمم ولی آرام مهربان ولی جدی زیرک ولی صادق عاشق ولی عاقل

نیمی برای من ، نیمی برای تو

اینگونه زندگی کنیم: شاد ولی دلسوز ساده ولی زیبا مصمم ولی آرام مهربان ولی جدی زیرک ولی صادق عاشق ولی عاقل

ولنتاین

هشدار
هشدار نسبت به رواج یک فرهنگ ناپاک!

"ولنتاین" در واقع یک مناسبت غربی و فرهنگ وارداتی است که چند سالی است میان جوانان باب شده و همه ساله در روز 25 بهمن مطابق با 14 فوریه همراه با آداب و رسوم به خصوصی برگزار می شود. جشنی همراه با هدیه دادن و دوستی و عشق ورزیدن به نامحرم و جنس مخالف که در واقع فرصتی است تا دوستی های خیابانی از سوی متولیان ابتذال، هویتی پوشالی یابد.

اینکه این روز چه تاریخچه ای دارد و بر اساس چه رویدادی گرامی داشته می شود، نکته ای است که همچنان نه منابع مبدع این طرح و نه پیروانشان اطلاعات موثقی برای پایه و اساس آن ندارند و تنها قصه ای ساختگی و تایید نشده، محملی برای گرامیداشت این روز عنوان شده و جالب اینجاست که بسیاری از جوانان وطنی بدون اطلاع از ریشه این افسانه ساختگی، پیرو این فرهنگ وارداتی شده اند که این گونه قصه سازی شده است:

"زمانی فرمانروای روم باستان برای حفظ آمادگی سربازانش، از ازدواج آنها جلوگیری می کرده است به این دلیل که ازدواج باعث سستی آنها خواهد شد. در این بین کشیشی به نام "ولنتاین" مبادرت به عقد سربازان با دختران می نموده است که پس از اطلاع فرمانروا، به زندان می افتد. کشیش در زندان عاشق دختر زندانبان شده و خطاب به وی کارت هایی را می نوشته است و عاقبت در روز 14 فوریه به دستور شاه وبه جرم اقداماتش اعدام شده و توسط غربی ها "شهید عشق" نامیده می شود!"

اما آنچه باعث شده تا این افسانه، به شدت توسط رسانه های خارجی و در تمام دنیا تبلیغ شود، درونمایه ضدفرهنگی این جریان است که مبنایی برای رواج فرهنگ بی‌بند و باری و ابتذال است و هر ساله تحت عنوان "روز عشق" انواع و اقسام اعمال ناپاک و خلاف اخلاق در پوشش پاک عشق و محبت انجام می گیرد!

آنچه که پشت پرده "ولنتاین" را این روزها بیشتر نمایان می کند، تلاش و تبلیغات برای از هم پاشیدن بنیان خانواده ها، جلوگیری از ازدواج و ترویج دوست یابی و دوست گزینی به جای انتخاب همسر و تشکیل خانواده، است. این اهداف در قالب سریالهای ماهواره ای فارسی‌زبان که به خانواده ها هجوم بیشتری آورده است، نمود عینی تری دارد که البته همراه با واردات "ولنتاین" که سالیان سال است اتفاق افتاده، در یک سیاست تعریف می شوند!

شاید با بررسی و تدقیق پشت پرده این طرح بتوان به لایه های مختلف دستور اسلام مبنی بر ازدواج و تشکیل خانواده پی برد و با بررسی کلیه اقدامات اسلام هراسانه غربیها، بتوان به هویت طراحان "روز ولنتاین" به عنوان قطره ای از دریای مهاجمان فرهنگی پی برد و این سؤال را بیش از پیش در ذهن مرور کرد که رواج چنین افسانه ای و تلاش برای فرهنگ سازی آن، چه دلیلی جز اشاعه فساد و فحشا می تواند داشته باشد و چه بسا که این روز فرصتی است برای تمدید عشق ناپاک دو نامحرم که سرنوشت بیشتر این محبت های بدون عمق و ریشه، قطعا بر کسی پوشیده نیست.

اما رواج این فرهنگ وارداتی نگران کننده تر می شود وقتی بدانیم که در میان برخی پدران و مادران هم رسوخ کرده است. اگر چه مرد به همسر خود و زن به شوهرش در این روز به اصطلاح عشق می ورزد، اما این حرکت در چنین روزی در سایه تبلیغات شبکه های ماهواره ای، تنها می تواند برای جوان و فرزند خانواده به عنوان یک الگو تلقی شده و مهر تأییدی باشد بر یک فرهنگ غلط و ناپاک که حاصل آن دوری گزینی از ازدواج و حفظ روابطی است برای فروپاشی اخلاقی جامعه.

اگرچه برخی اعتقاد دارند نفوذ آیین‌هایی نظیر روز "ولنتاین" ناشی از تهاجم فرهنگی است، اما به نظر می رسد این موضوع به علت خلاء فرهنگی جامعه در این زمینه، مورد استقبال قرار گرفته است. در حالی که این پدیده در فرهنگ و تاریخ ما وجود دارد اما درست و پررنگ به جوانان معرفی نشده است. روز مادر، روز پدر، روز دختر، روز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) تنها نمونه ای از فرهنگ مذهبی ماست که نه تنها افسانه نیست و قصه سازی نشده است که ریشه در باورها و مذهب ما دارد و حتما می تواند به استحکام خانواده و عشق حقیقی همراه با هویت کمک کند.

و نکته قابل تامل این است که مسؤولین فرهنگی ما نه تنها سعی در فرهنگ‌سازی صحیح، گسترده، بجا، مستمر و خلاقانه برای گسترش آیین ها و باورهای مذهبی مان به عنوان جایگزین این فرهنگ وارداتی ندارند، بلکه بعضا نسبت به این پدیده که اتفاقا گسترش بسیار زیادی هم به دلیل اطلاع رسانی نادرست از سوی ما و اطلاع رسانی گسترده از سوی شبکه های ماهواره ای پیدا کرده است سکوت کرده اند.

هر چند مراکز فرهنگی و اجتماعی به نوعی تلاش می‌کنند تا با سکوت نسبت به آن، رسمیت و وجاهت عمومی را از این فرهنگ غربی و وارداتی بگیرند، اما متاسفانه در سایه این سکوت و در روزهای منتهی به این مراسم، ویترین بسیاری از مغازه ها منقش و مزین به هدایای "ولنتاین" می شود!

به نظر می‌رسد معرفی شایسته رسوم و آیین‌ها، اندیشه و افکار چهره‌های شاخص که الگوهای مذهبی ما هستند می تواند هویت‌بخش فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی باشد. ضمن اینکه تهاجم فرهنگی در سایه خلاء فرهنگی ایجاد شده است، پس سکوت و نادیده گرفتن واقعیات آن هم از جنس "ولنتاین" راه حل مناسبی برای مقابله نیست.

منبع:جهان نیوز

از بین رفتن خوشبینی به ازدواج


گفته می شود 70 درصد از جوانان از پذیرفتن مسئولیت و اداره یک خانواده وحشت دارند و زندگی‌های مجردی مانع گرایش آنان به ازدواج می شود. کارشناسان حوزه ازدواج عقیده دارند در حال حاضر فاصله سن بلوغ تا ازدواج 15 الی 17 سال شده و با توجه به تغییرات جامعه و حرکت به سوی مدرنیته برای کم کردن این فاصله سنی، دختران نیز در صورت لزوم باید بتوانند از پسران خواستگاری کنند و این مسئله در کمرنگ شدن مهارت‌های زندگی و بی‌توجهی به ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی باعث شده است تا بسیاری از جوانان در انتخاب همسر، سلیقه والدین را نپذیرند.



به همین منظور تمایل به حضور در سایت‌های همسریابی بیشتر شده و افراد در فضای مجازی یا کوچه و خیابان به دنبال همسر هستند و در این راستا تحقیقات نشان داده است که 85 درصد از ازدواج‌های خودگزین که بر اساس معیارهای مادی و ظاهری صورت گرفته، در ظرف کمتر از پنج سال به طلاق منجر شده است.



دکتر امان الله قرایی مقدم درباره فرهنگ شدن خواستگاری دخترها از پسرها به تهران امروز می گوید:خواستگاری دختر از پسر در جامعه روستایی و شهری ما وجود دارد. چون این دختر است که با کردار و رفتارهای خود، روی خوش نشان می‌دهد و باعث به وجود آمدن زمینه تقاضای پسر برای ازدواج می‌شود و در نهایت زمینه خواستگاری را فراهم می‌کند. وی با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در این مسئله نیز می‌افزاید: جامعه یک رسم و رسومی دارد. خانواده‌ها هم می دانند که پسر یا دخترشان چه کسی را می خواهد. ولی در نهایت این خانواده پسر است که باید به خواستگاری برود. چون این رسم است و نمی توان آن را زیرپا گذاشت. واسطه ازدواج هم وجود دارد که به خاطر خیر بودن این مسئله پا پیش می گذارند. ولی این دختر و خانواده اش هستند که به صورت پنهان یا غیرعلنی پیام ازدواج و قبول آن را به خانواده پسر می رسانند. در جامعه این ارزش است که اگر خانواده دختر به خواستگاری پسری بروند و علنی شود به اصطلاح خوبیت ندارد. در بین اقوام، خویشان و آشنایان پذیرفتن آن خیلی دشوار است و همین موضوع را کمی پیچیده می کند.

به گفته این استاد دانشگاه، وقتی تصمیم به ازدواج گرفته می شود، طرفین هر دو راضی هستند. مسئله این نیست که دخترها به خواستگاری بروند مشکل ازدواج حل می شود. این اتفاق، ممکن است در کمتر شدن تشریفات ازدواج مؤثر باشد. اما مسئله اصلی کاهش موارد ازدواج در کشور به مسائل دیگری مانند شغل، مسکن، تامین مایحتاج و آینده زندگی، تناسب فرهنگی و درک متقابل از یکدیگر بر می گردد.

دکتر قرایی مقدم در ادامه می افزاید: به طور کلی 4 عامل در جوامع دنیا و جامعه ما در جلوگیری و به تاخیر انداختن ازدواج موثر است و باعث می‌شود که سن ازدواج بالا برود. اولین عامل اقتصاد است. یک پسر باید بتواند درآمدی داشته باشد که یک زندگی در حد معمول برای یک زن و شوهر به وجود آورد. عامل دوم دانشگاه است که 4 سال ازدواج را عقب می اندازد که بعد از گرفتن لیسانس هم تضمینی برای پیدا شدن شغل وجود ندارد. سومین عامل سربازی است. اما عامل دیگری که در جامعه رواج پیدا کرده، تفریحات بیرون از خانه است. مثلا یک رابطه نادرستی بین پسرها و دخترها شکل گرفته است. دختران که با پسران رابطه دارند نمی دانند چه صدمه ای به خود و بقیه دختران می زنند. وقتی یک پسر به راحتی می تواند یک رابطه دوستانه با یک دختر برقرار کند به فکر ازدواج با این وضع اقتصادی نمی افتد.

این جامعه شناس با اشاره به راه های تسهیل ازدواج می گوید: در بسیاری از موارد تسهیل ازدواج داشتن شغل برای جوانهاست. تفریحات ناسالم خارج از خانه رو به روز رو به تشدید است و باید رفع شود. خوشبین بودن نسبت به ازدواج از بین رفته است. بالا رفتن آمار طلاق که وجود دارد باعث شده جوان ها نسبت به ازدواج بدبین نباشند. حتی خیانت هایی که در جامعه رواج پیدا کرده باعث بدبینی زن ها و مردها نسبت به یکدیگر شده است. مسئله سهولت در ازدواج یک عامل نیست. خواستگاری دخترها این سهولت را به وجود نمی آورد. مگر در گذشته این وجود نداشته است؟

وی یکی دیگر از عوامل عدم ازدواج را شهرنشینی دانسته و می گوید: شهرنشینی عاملی است که ازدواج را عقب می اندازد و برای ازدواج مشکل ساز می شود. در شهر شناخت نیست. در روستا دختر را از بچگی می شناسند. وقتی می دانند خوب است و اصالت دارد دنبال او هستند. اینقدر سوغات و هدیه می برند تا ازدواج صورت بگیرد. در شهر پسر و دختر چه شناختی نسبت به یکدیگر دارند؟ ازدواجی که چتی باشد یا در مهمانی، تلفنی یا اینترنت و فیس بوک و... با هم تماس بگیرند که ازدواج کنند که ازدواج نیست. تفاوت فرهنگی، اختلاف طبقاتی، شناخت پسر و دختر از یکدیگر، طی نشدن دوران نامزدی و... عواملی است که در شهرها بسیار موثر است.

دکتر امان الله قرایی مقدم همچنین به مسئله طلاق نیز اشاره ای کرده و می افزاید: اگر ازدواج در سومین سال طلاق منجر نشود، خانواده آرام می گیرد. 2بحران در ازدواج داریم 3 سال اول و دوران چلچلی مردها، برای درست شدن این دو بحران هم خانم ها باید کمی صبر و شکیبایی به خرج دهند تا زندگی مشترک از این دوران بگذرد.

به گفته این جامعه شناس در همه جوامع و عصرها متکفل خانواده مرد بوده است. اما در سال های گذشته به دلیل آنکه امید به آینده و موفقیت در بین پسرهای ما کم و ناامیدی در بخشی از جامعه حاکم شد، احساس مسئولیت در جوان ها کاهش پیدا کرد. چرا که یک دختر و پسر برای اینکه ازدواج کنند باید امیدوار باشند. الان امنیت شغلی وجود ندارد. وقتی یک جوان لیسانس می گیرد باید شغلی برای او فراهم باشد که نیست در صورتی که هر روز تورم زیاد می شود.

امان‌الله قرایی مقدم تعهد را نیز یکی از مهم ترین ابزارهای اعتماد در بین زوج‌های جوان می داند و می افزاید: در جامعه امروز هنجارها و ارزش‌ها کمرنگ شده، هنجارها فرو ریخته و حرمت ها شکسته است. تعهد به اخلاقیات و تربیت افراد بستگی دارد. معنویات در بخشی از جوان‌های ما متاسفانه ضعیف است، بنابراین پایبندی به اصول،اخلاقیات، اعتقاد به آداب، رسوم و سنت ها در آنها ضعیف شده و خانواده ها، مسئولان رادیو، تلویزیون، دانشگاه، آموزش و پرورش و... مقصر اصلی و مستقیم آن هستند

او در ادامه تاکید می کند: الان در کدام برنامه تلویزیونی اسطوره های سنتی، دینی و اعتقادی را بالا برده و به درستی نشان داده اند؟ تعهد بر اساس آموزش و پرورش پایه گذاری می شود. آموزش و پرورش هم مقصر است. بیگانگی با فرهنگ ملی از کودکستان آغاز می شود.در آموزش و پرورش بیمار، وقتی احترام به معلم وجود ندارد، به درجات نظامی توجه نشود و شاگرد برای استاد تعیین تکلیف می کند وضعیت جامعه این خواهد بود.

او ادامه می دهد: هیچ پدیده ای تک علتی نیست بلکه چند علیتی است. طبق تئوری ما ذهنیت حاکم بر جامعه ایران حسی است. ازدواج هم حسی است. اما برای برقراری این حس قوی باید پایه قوی مادی برای زوجین وجود داشته باشد که این کشش عاطفی را به سمت ازدواج سوق دهندو در غیر این صورت چه دختر از پسر خواستگاری کند و چه پسر از دختر اتفاقی در مورد وقوع ازدواج نخواهد افتاد.

بااین گیاهان یک داروخانه بسازید

با این گیاهان دارویی یک داروخانه بسازید


امروزه در سراسر جهان دوستداران و علاقه‌مندان به شیوه‌های درمانی طبیعی یک داروخانه کوچک گیاهی در آشپزخانه خود تدارک دیده‌اند و بسیاری ازگیاهان دارویی شفابخش رابه جای انواع مسکن‌ها و داروهای شیمیایی در این داروخانه کوچک نگهداری می‌کنند.این داروخانه می‌تواندانواع گیاهان دارویی چون هل،نعناع،سنبل‌الطیب،گل گاوزبان،بابونه،زنجبیل،هل،انواع چای‌های گیاهی، اسانس نعناع یا پونه را در خود جای دهد، گیاهان دارویی که می‌توانندبهترین جایگزین برای انواع مسکن‌ها و قرص‌های شیمیایی باشند.
اگرمی‌خواهیدشما هم به جمع افرادی که درآشپزخانه‌شان جعبه گیاهان دارویی دارندبپیوندید تنها کافی است 50 تا 100 گرم از هر یک از گیاهانی که به شما معرفی می‌کنیم، برای جعبه گیاهان دارویی خود تهیه کنید. دکتر سعید صانعی، درمانگر و مشاور گیاه‌درمانی برخی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین نسخه‌های گیاهی و خانگی را به شما معرفی می‌کند.



می‌خواهید فشار‌خون‌تان را کنترل کنید
روزی یک بار این دمنوش را بنوشید

افرادی که در اصطلاح سرد مزاج هستند به این معنا که بدن‌شان معمولا سرد است و گهگاه دچار افت فشار خون می‌شوند بهتر است از نسخه دمکرده نعناع و عسل استفاده کنند. برای تهیه این دمکرده کافی است یک قاشق غذاخوری نعناع را به مدت 10دقیقه درآب جوش بریزندوپس از این مدت آن را صاف کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و میل کنند. این نسخه را می‌توانید هنگامی که این افراد دچار ضعف و افت فشار می‌شوند به آنها بدهید.

نمی‌توانید عادت چای خوردن را ترک کنید
این دانه را چاشنی‌اش کنید

درمانگران طب سنتی بر این باورند که نوشیدن چای به مقدار زیادموجب ضعیف‌شدن قلب، روده‌ها و بروز اختلال در هضم و جذب مواد غذایی در بدن می‌شود واگراین رونداستمرار داشته باشد موجب بروز اختلال‌هایی دربدن شده وسرانجام منجربه ابتلابه برخی بیماری‌ها می‌شود بنابراین این درمانگران توصیه می‌کنندافرادی که عادت دارندروزانه بیشتراز3فنجان چای مصرف کنند بهتر است چای خودرا بادانه‌های گیاهی هل دم کرده وبنوشندتابه این ترتیب هل ازمیزان عوارض احتمالی چای در بدن آنها بکاهد.

برای شب‌ادراری کودک‌تان نگرانید
هل‌درمانی کنید

شب ادراری در کودکان یکی ازشایع‌ترین اختلال‌های دستگاه ادراری محسوب می‌شود که به‌راحتی باکمک نسخه‌ای ترکیبی ازدانه‌های هل قابل درمان است.برای این منظور کافی است دم کرده دانه‌های هل را به کودک بخورانید.یک قاشق غذاخوری هل را از وسط نصف کرده ودر یک لیوان آب جوش 15‌تا 20 دقیقه دم کنید. سپس این چای را از صافی بگذرانید و به کودک بخورانید. نوشیدن این چای کمک می‌کند تا شب ادراری کودک برطرف شود.

تهوع بارداری خسته‌تان کرده
این نسخه را تجربه کنید

خانم‌های بارداری که مبتلا به تهوع و بی‌حالی ناشی از بارداری هستندواحساس می‌کنند این رونددرمدت زمان بارداری آنهاموجب آزارشان می‌شودمی‌توانندباکمک این نسخه این مشکل را پشت سر بگذارند. این گروه کافی است یک فنجان ازدمکرده دانه هل را بنوشندیایک دانه هل را در دهان خود برای مدت کوتاهی نگه دارند. این دانه گیاهی کمک می‌کند علاوه بربرطرف‌شدن تهوع ناشی از بارداری از میزان کسالت و بی‌حالی آنها نیز کاسته شود.

می‌خواهید از شرجوش‌های زیرپوستی راحت شوید
با سیاه‌دانه مرهم بسازید

درمانگران طب سنتی مصرف موضعی سیاه‌دانه و روغن کنجد را برای درمان جوش‌های زیرپوستی بسیار موثر می‌دانند. آنها برای تهیه این ترکیب به بیماران‌شان توصیه می‌کنند که روغن کنجد و پودر سیاه‌دانه را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی پوست صورت ماسک کنند. استفاده از این ترکیب به مدت 10تا 14 روز به بهبود جوش‌های زیرپوستی منجر می‌شود. علاوه‌بر‌این اگر در گروه جوان‌هایی قرار دارید که ازدست جوش‌های التهابی وترشحات چرکی آن رنج می‌برید می‌توانیدبرای درمان این جوش‌ها که غالبا بعد ازبلوغ درنوجوانان به وجود می‌آیدودربرخی موارد تا انتهای دوران جوانی ادامه پیدا می‌کند،ازاین ترکیب استفاده کنید.برای تهیه این خمیر کافی است 2 قاشق پودرسیاه‌دانه رابامقداری سرکه ترکیب کرده وآن راروی صورت خودماسک کنید.این ترکیب کمک می‌کندتاجوش‌های التهابی وچرکی به مرور خشک وبرطرف شوند.


از پوست خشک خسته شدید
این روغن را امتحان کنید


افرادی که دارای پوست خشک و زبر هستند می‌توانندازاین نسخه برای بهبود خشکی پوست خود بهره‌مند شوند.کافی است 2 نخود کندر رادرون روغن بادام حرارت دهیدتا زمانی که کندر درون روغن حل شود.پس ازآن اجازه دهید که روغن سردشودوازآن برای ماساژپوست دست یا بدن‌تان استفاده کنید. این روغن تاثیر بسیار زیادی در بهبود خشکی پوست‌تان خواهد داشت.

می‌خواهید اعصاب‌تان آرام شود
با این روغن ماساژ بگیرید
درمانگران طب سنتی ایران معتقدندماساژستون فقرات باکمک روغن کنجدی که درآن کندر حل شده باشدبرای تسکین اعصاب وآرامبخشی بیماربسیار موثر است.برای تهیه این روغن کافی است به اندازه سرانگشت کندررادرون روغن کنجدانداخته وروغن راروی حرارت بگذاریدتا کندردرآن حل شود. پس از خنک‌شدن این روغن آن را روی ستون فقرات ماساژ دهید.علاوه بر تسکین اعصاب و ریلکسی این ماساژموجب بهبود تپش قلب وتسکین افرادی که دچار افزایش ضربان قلب شده‌اند می‌شود.

برای کبودی دور چشم نسخه می‌خواهید
گلپر درمانی کنید

در طب سنتی ایران نسخه‌ای ساده وبسیار کاربردی وجود داردکه برای درمان کبودی وسیاهی دور چشم از سوی درمانگران توصیه شده است. برای تهیه این نسخه نیاز به برگ‌های خشک شده گلپر و مقداری روغن زیتون داریم. برای تهیه این مخلوط کافی است برگ‌های گلپر را درون مخلوط کن به صورت پودر در آورده و آن را با یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون طبیعی ضماد کنید و به مدت 15دقیقه روی حلقه چشم و سیاهی‌های زیر چشم ماسک کنید. سپس این ماسک را از روی صورت برداشته و صورت‌تان را با آب نیم ولرم بشویید.

زیاد نفخ می‌کنید
دمنوش گلپر بنوشید

یکی دیگر ازخواص درمانی گلپردرتسکین دردهای ناحیه شکم است.نوشیدن دمنوش این گیاه دارویی خوشبو در مدت زمان کوتاهی می‌تواندموجب کاهش وتسکین دردهای ناحیه شکم که به دلیل ابتلا به نفخ یا اختلالات عملکردی دستگاه گوارش به ویژه معده به وجود آمده است، می‌شود. برای تهیه این دمنوش کافی است یک تا 2 قاشق برگ گلپر خشک را درون آب جوش ریخته و آن را به مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.

اگر زیاد عصبانی می‌شوید
این شربت را میل کنید


یکی ازخواص جالب نعناع خاصیت آرام‌بخشی ونشاط‌آوری آن است.
تهیه شربت نعناع که از دم کرده این گیاه ومقداری زعفران وشکر تهیه شده باشددرلحظاتی که دچارناراحتی واندوه هستید به افزایش نشاط وبرطرف‌شدن اندوه کمک می‌کندودرزمان عصبانیت وخشم آرامبخش و تسکین‌دهنده است.برای تهیه این شربت کافی است 2 قاشق برگ خشک شده و پودر شده نعناع در 2 لیوان آب جوش دم کنید و پس از صاف‌کردن آن یک لیوان از آن را با یک قاشق شکر و مقدار اندکی زعفران مخلوط کرده و به صورت سرد یا گرم میل کنید.

سکسه امان‌تان را بریده
این چای گیاهی را تجربه کنید

حتما برای‌تان پیش آمده که باخوردن نخستین لقمه ازغذادچارسکسکه شویدواین سکسکه آنچنان شمارا همراهی کندکه ازخوردن غذای‌تان لذت نبرید.دراین هنگام به هرپیشنهادی عمل می‌کنید.ممکن است برای چندثانیه نفس‌تان راحبس کنیدیایک لیوان آب رابی‌وقفه بنوشید.اما چاره کارشمانوشیدن یک فنجان دم کرده گیاه نعناع است.این چای راسریع آماده کنید.پس از نوشیدن آن به سرعت سکسکه شما بند می‌آید.