نیمی برای من ، نیمی برای تو

اینگونه زندگی کنیم: شاد ولی دلسوز ساده ولی زیبا مصمم ولی آرام مهربان ولی جدی زیرک ولی صادق عاشق ولی عاقل

نیمی برای من ، نیمی برای تو

اینگونه زندگی کنیم: شاد ولی دلسوز ساده ولی زیبا مصمم ولی آرام مهربان ولی جدی زیرک ولی صادق عاشق ولی عاقل

دلایل تمایل به مدگرایی در جوانان

دلایل تمایل به مدگرایی در جوانان
به گزارش افکارنیوز، مادری ۴۶ ساله هستم. فرزندم بیش از حد به مد اهمیت می دهد. لباس هایی می پوشد که در شان خانواده ما نیست. مدل موهایش را هم عجیب و غریب می کند. باید در برابر این کارهای او، چگونه رفتار کنم؟

در گذشته تنها الگوی رفتاری جوانان، پدر و مادرهای شان بوده اند و جوانان از نحوه گفتار و رفتار گرفته تا پوشش و ... تحت تاثیر مستقیم والدین شان بودند اما امروزه شاهد هستیم که به دلایل مختلفی از جمله گسترش جوامع، فراگیر شدن محیط های مجازی، دور شدن فرزندان از کانون خانواده ها و ... برخی از جوانان به ارزش های دیگری روی آورده اند. ارزش هایی که گاهی مخالف ارزش های خانوادگی آن هاست در انتخاب نوع پوشش، طرز صحبت کردن و ... با عنوان مد به مرحله بروز می رسد.

آسیب های فردی مدگرایی

حسین محرابی، کارشناس و مشاور خانواده، معتقد است که مدگرایی افراطی می تواند باعث از بین رفتن قدرت تعقل، ابتکار و تصمیم گیری در افراد و همچنین موجب آسیب های اجتماعی و فرهنگی شود. مد یک رفتار اجتماعی است که به یک باره به تغییر سلیقه ناگهانی در افراد منجر می شود که ممکن است با فرهنگ و رسوم خانواده و جامعه ای که افراد بر حسب سابقه و قدمت از آن پیروی می کنند، تناقض داشته باشد.

دلایل تمایل به مدگرایی در جوانان

این کارشناس خانواده می افزاید: مدگرایی، پناه برای رسیدن به آرامش ظاهری است، درباره دلایل گسترش مدگرایی در بین جوانان عوامل مختلفی بیان شده است که از جمله آن می توان به طرد شدن یا مورد پذیرش قرار نگرفتن فرد از سوی خانواده، انطباق نداشتن نظام ارزشی خانواده با نظام فرهنگی جامعه و پاسخگو نبودن خانواده به نیازهای فرزندان اشاره کرد. در ادامه چندین دلیل دیگر در زمینه تمایل جوانان به مدگرایی مطرح می شود که به پدر و مادرها برای شناخت بیشتر روحیات جوانان کمک می کند.

تنوع طلبی: دوره جوانی، فصل تازه ای در زندگی انسان است که جوان با ورود به آن، در پی تجربه ای جدید برای رسیدن به هویتی متمایز است. این نیاز در رفتار جوان به صورت مدگرایی خودش را نشان می دهد.

همانند سازی: یکی دیگر از عوامل مدگرایی، همانند سازی با شخصیت هایی است که جوان آنان را الگوی خود قرار داده است مانند هنرپیشه های سینما، خوانندگان، قهرمانان و ورزش کاران و گروه های دیگر.

جلب توجه: بعضی افراد با روی آوردن به مد روز و تغییر هر روزه لباس و آرایش خود، در صدد جلب توجه دیگران هستند. استفاده از لباس، مدل مو و حتی کفش های عجیب و غریب، همه برای جلب توجه دیگران است. همچنین انگیزه رقابت با دیگران، از دیگر عوامل پیروی از مد در بین جوانان محسوب می شود.

دخترها بیشتر تحت تاثیر مدگرایی هستند

معمولا دخترها به لحاظ احساسی بودن واکنش های شان نسبت به محیط، عاطفی تر است و بیشتر تحت تاثیر مد و مدگرایی قرار می گیرند؛ بنابراین تقلید و گرایش به الگوهای برتر با طبیعت بیولوژیکی زنان تناسب بیشتری دارد. همچنین دخترها بیشتر به روابط و ظاهر اشخاص توجه می کنند و حس زیبا دوستی در آن ها بیشتر است. به همین علت است که گرایش به مد و تقلید از طرز لباس پوشیدن تا نحوه آرایش و نوع صحبت کردن در دخترها بیشتر و زودتر خودش را نشان می دهد.

الگو بودن پدر و مادر برای فرزند

توجه نکردن به نیاز جوانان به محبت و مهربانی، نیاز به امنیت و آسایش، نیاز به احترام و نیاز به قدردانی و ... در خانواده، باعث می شود جوانان برای پاسخ به نیازهای ذکر شده به جمع های دوستانه پناه ببرند. جمع هایی که معمولا راهنماهای دلسوزی نیستند. بنابراین وظیفه والدین که بیشترین ارتباط را با جوانان دارند، این است که با ارائه الگوهای مناسب و عینی جوانان و نوجوانان را در بحران یاری دهند. با این حال ذکر این نکته هم ضروری به نظر می رسد که بهترین الگو برای جوانان، والدین شان هستند.

رفتار صحیح خانواده در برابر مدگرایی جوانان

به گزارش «مهر» مد به خودی خود ناپسند نیست و عجیب و غریب هم نیست، بلکه نوعی الگوی سلیقه ای فرهنگی یا اجتماعی است. علاقه مندان به آن نیز گروه های سنی ویژه ای نیستند بلکه با شدت و ضعف، در میان همه طبقه های سنی و اجتماعی دیده می شوند. در این میان نوجوانان و جوانان به دلیل شرایط سنی، کنجکاوی و روحیه تنوع طلبی بیش از دیگر گروه های اجتماعی، مجذوب جاذبه های مد می شوند. مد هر چه باشد، خوب یا بد، اخلاقی یا غیر اخلاقی، ارزشی یا غیر ارزشی، نکته مهم شیوه برخورد با آن است. در تایید یا رد آن نباید افراطی یا احساسی برخورد کرد. به ویژه رد یا مخالفت با آن بدون طرح پیشنهاد مناسب و اجرایی و متناسب با علایق و سلایق نسل جوان و نوجوان نه تنها موفقیتی در پی نخواهد داشت، بلکه خود مشکل ساز خواهد شد. بی شک برخوردهای منفی و فیزیکی والدین با این پدیده نیز کارساز نخواهد بود و با گذشت زمان، به مشکلات در این زمینه و مخالفت با خانواده منجر خواهد شد. با توجه به پیامدهای گوناگون مدگرایی منفی، برای کاهش پیامدهای ناگوار آن در جامعه، باید به دنبال راهکارهایی برای تعدیل آن بود. به یقین در این میان نقش فرد مدگرا و خانواده از همه بیشتر است.

مد و مدگرایی نوعی نماد است. نماد نیز وسیله ای برای انتقال پیام، هدف و باور فرد یا گروهی است که فقط در قالب گفتار نیست. گاهی مدل یک لباس، طرح، رنگ و نوشته آن می تواند حاصل همان پیام گفتاری باشد. امروزه بسیاری از گروه های غیراخلاقی برای خودشان نمادهایی دارند. استفاده آگاهانه یا نا آگاهانه از این نمادهای فرهنگی و تبلیغی می تواند به معنای علاقه و وابستگی و هم سویی فکری با آنان باشد و ما باید با انتخاب پوشش مناسب، خود را از نمادهای فرهنگی نامناسب دور سازیم.

برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت: از جمله عواملی که جوانان و نوجوانان را به مدگرایی منفی یا پوچی و بیهودگی دچار می کند، بی برنامگی و بیکاری است. بنابراین پدر و مادرها باید با برنامه ریزی مناسب، برنامه های جذابی برای اوقات فراغت نسل جوان تدارک ببینند و همچنین جوانان و نوجوانان نیز باید برای اوقات فراغت خود در زمینه های علمی، هنری، ورزشی و تفریحی برنامه ریزی سودمندی داشته باشند تا وقت ارزشمند خود را برای کارهای غیر ضروری مانند خودنمایی و جلوه گری یا پیروی از گروه های پوچ و بیهوده صرف نکنند.



10 روش جذب پول و ثروت به سمت خودتان

امروز



Money

۱

1 – بدانید چه می خواهید


از آنچه که می خواهید مطمئن شوید و آگاه شوید، خیلی از ما حتی خودمان هم نمی دانیم دقیقا در زندگی به دنبال چه هستیم! مقدار پولی را که دوست دارید داشته باشید، تعیین کنید، برای مثال، دوست دارید، ۱۰۰ میلیون ریال پول داشته باشید، با این روش زودتر به هدف خود می رسید تا اینکه فقط بگویید من دوست دارم بیشتر پول در بیاورم.

۲ – به ندای درونی خود گوش دهید

هر آنچه که از ندای درونی خود می شنوید، به آن توجه و عمل کنید. متأسفانه بیشتر ما به این مسائل اعتقادی نداریم و شاید همین حالا با خود بگویید: “من که اصلاً به این چیزها اعتقادی ندارم و نمی توانم حتی این الهامات را از وجودم درک کنم!”، اما حقیقت این است که این الهامات و نیروی درونی وجود دارند و البته اگر خودتان بخواهید، شما را به طرف آنچه که می خواهید هدایت میکند.

۳ – مبلغی منطقی و صریح را در ذهن خود پرورش دهید

ابتدا از مبالغ کم و منطقی شروع کنید، برای مثال، ۱۰۰ میلیون ریال، هدفتان بر این باشد که در مرحله اول تمام تلاش خود را برای کسب این مبلغ متمرکز کنید و بعد به مبالغ بیشتر فکر کنید.

۴ – اگر خیلی در درجه اول به پولدار شدن اهمیتی نمی دهید، دیگر اهداف ایده آل خود را مثل، تفریح، امنیت و آزادی و …فکر کنید

در ذهن خود فرض کنید که به همه ی آنها رسیده اید و از این حس لذت ببرید، این خود انگیزه ای می شود تا برای رسیدن به آنها به پول نیز فکر کنید و برسید.

۵ – از پیروی و تعقیب دنیوی دست بردارید

شما همواره با نیروی درونی خود به خداوند متعال وصل هستید، لحظاتی را در خلوت خود سعی به ارتباط با خداوند بپردازید، از وی راهنمایی بخواهید و تقاضا کنید تا شما را در مسیر صحیح و سرشار از موفقیت، قرار دهد، طوری که بتوانید در آسایش و آرامش برای خود و اطرافیانتان مفید باشید، مطمئن باشید که جواب می گیرید.

۶ – عمل کنید

اینکه فقط فکر کنید و خیال کنید، کافی نیست، عمل کنید! خیلی از افراد با این که از وضعیت کنونی خود راضی نیستند و می دانند در صورت اقدام به راهی بهتر به آنچه می خواهند می رسند، اما جرأت گامی برتر را ندارند. بنابراین شجاع باشید و عمل کنید. ترس خود مانع موفقیت است. رالف والدو چنین می گوید: “توصیه من به جوانان این است که برای موفقیت، به آنچه که صحیح است اما از رسیدن به آن می ترسید یا ناامید هستید، عمل کنید”، سوزان جفرز نیز معتقد است : ”باید از مانع ترس عبور کنید، تا کامیاب شوید”، با تصمیمی جدی و اولین گام شما برای موفّقیت، تمامی دنیا شروع به همکاری با شما می کنند و به میل شما راه می آیند.

۷ – مراحل کار را در ذهن و با کلام خود زیر لب مرور کنید

بطور مثال، سوالی را در مورد کسب مبلغی از مسیری خاص از خود بپرسید، و با خود گفتگو کنید، “ اگر از این راه موفق نشدم، تمام مسیر قبل را از ذهن خود پاک کرده و از راهی بهتر و موثر تر وارد می شوم تا بالاخره پولدار شوم”

۸ – از موانع نترسید

دریا همیشه آرام نیست، زندگی هم مثل دریاست، گاهی مجبورید با دریایی مواج و طوفانی دست و پا بزنید تا بر موانع پیروز شوید. بیشتر ما به محض شکست یا سختی، ناامید شده و از ادامه راه می ترسیم، با سرزنش و افسردگی نه تنها کاری پیش نمی برید، بلکه اوضاع شما از قبل هم بدتر می شود، همانطور که کارل ساگن می گوید:”بهتر است عوض اینکه چرا تاریک است و غر بزنید، حتی با یک شمع کمی آنجا را روشن کنید”، یا به قول ما ایرانی ها، “ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است”.

۹ – روابط و ذهن خود را خانه تکانی کنید!

نه تنها در خانه، بلکه در محیط کار، اجتماع و …روابط خود را در جهت مثبت اصلاح کنید. مطمئناً هیچ کس بدون کمک و همیاری دیگران، نمی تواند به اهداف خود برسد، اما اگر قرار باشد این ازدحام روابط بی فایده و پر سر و صدا همراه با میلیون ها انرژی منفی باشد و باعث عدم تمرکز یا تحلیل روحیه تان شوند، بهتر است حذف شوند.

۱۰ – به علائق خود توجه کنید

هر کسی به چیزهایی در ذهن خود و بطور ذاتی علاقه دارد، اگر هر گام یا عمل یا هدفی را طبق آنچه که علاقه دارید و به آن عشق می ورزید، آغاز کنید، می بینید که چطور سریع تر و آسان تر به هدف خود می رسید. در واقع این خود درونی ماست که جسم ما را به طرف آن چه که لذّت می بریم و عشق می ورزیم، سوق می دهد.

خبر

 

 

گزارش رسانه صهیونیستی از رواج فاجعه بار آرایش در زنان ایرانی!

بر اساس برآورد فعالان و کارشناسان صنعت آرایش، هر زن ایرانی به طور متوسط در ماه یک قوطی ریمل خریداری می‌کند؛ در حالی که این رقم در میان زنان فرانسوی هر 4 ماه یک بار است..

گروه رسانه های بیگانه  « تیتریک »؛ گزارش خبرگزاری فرانسه درباره رواج آرایش در میان زنان ایرانی، مورد توجه رسانه های صهیونیستی قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است: آرایش در میان زنان ایرانی در سال‌های اخیر آنچنان گسترده شده که حتی می‌توان گفت از برخی کشورهای غربی نیز پیشی گرفته است. 

توجه رسانه صهیونیستی به رواج آرایش در زنان ایرانی

طبق این گزارش، ایران با جمعیت 38 میلیونی زنان، دومین بازار بزرگ لوازم آرایش از لحاظ درآمد و در سطح خاورمیانه (بعد از عربستان) و هفتمین بازار بزرگ لوازم آرایش در سطح جهان است.

یک طراح مد و لباس به خبرگزاری فرانسه گفته است: هم‌اکنون زنان ایرانی از همان اول صبح که بیدار می‌شوند، خود را مکلف به آرایش کردن می‌دانند، حتی اگر حال مساعدی نداشته باشند؛ چون آنها تمایل دارند در خیابان، با زیبایی نمایان شوند.

خبرگزاری فرانسه همچنین خبر داده که یکی از برندهای لوکس فرانسوی به نام Lancome اخیرا پس از چند دهه غیبت به بازار ایران بازگشته است و در همین راستا همایشی نیز در یکی از بزرگترین هتل‌های ایران برگزار کرده که در آن حدود 400 شرکت و هنرمند فعال در صنعت لوازم آرایش حضور پیدا کردند. این واقعه، اولین نمونه از نمایش تبلیغاتی یک برند معروف لوازم آرایش در ایران از زمان انقلاب اسلامی تاکنون محسوب می‌شود. 

توجه رسانه صهیونیستی به رواج آرایش در زنان ایرانی

شرکت Lancome مهمترین زیرمجموعه گروه مشهور لورآل است. شرکت لورآل از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم آرایشی در جهان است که همکاری‌های تجاری گسترده‌ای نیز با رژیم صهیونیستی دارد.

بر اساس برآورد فعالان و کارشناسان صنعت آرایش، هر زن ایرانی به طور متوسط در ماه یک قوطی ریمل خریداری می‌کند؛ در حالی که این رقم در میان زنان فرانسوی هر 4 ماه یک بار است.

همچنین فقط 40 درصد از بازار لوازم آرایش در ایران به صورت رسمی و قانونی است و 60 درصد آن در اختیار کالاهای قاچاق است.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد: حتی مردان ایرانی نیز به تدریج در حال استفاده از لوازم آرایشی هستند.

در این گزارش، رواج استفاده زنان ایرانی از آرایش به عنوان اعتراض آنان به حجاب اجباری تفسیر شده است.

وای برما چرا ضد ارزشها داره روز به روز ارزش پیدا میکنه وارزشها روز به روز افول ......................