نیمی برای من ، نیمی برای تو

اینگونه زندگی کنیم: شاد ولی دلسوز ساده ولی زیبا مصمم ولی آرام مهربان ولی جدی زیرک ولی صادق عاشق ولی عاقل

نیمی برای من ، نیمی برای تو

اینگونه زندگی کنیم: شاد ولی دلسوز ساده ولی زیبا مصمم ولی آرام مهربان ولی جدی زیرک ولی صادق عاشق ولی عاقل

ازدواج به سبک ایرانی: از سیاسی تا رومانتیک!

خط قرمزهای زندگی چیست؟ هرکس در زندگی از چه چیزهایی بدش می آید؟ اگر خط قرمز زندگی کسی اعتیاد، سیگار و الکلی بودن همسرش باشد، نباید شخصی با این خصوصیات را به همسری برگزیند... چگونه می توان فهمید فردی که برای تشکیل خانواده و زندگی انتخاب کرده ایم، مناسب است یا نه؟
خط قرمزهای زندگی چیست؟ هرکس در زندگی از چه چیزهایی بدش می آید؟ اگر خط قرمز زندگی کسی اعتیاد، سیگار و الکلی بودن همسرش باشد، نباید شخصی با این خصوصیات را به همسری برگزیند یا اگر خط قرمز زندگی اش خیانت است، نباید با کسی که بنا به هر دلیلی رفتار و کردارش پرخطر است، ازدواج کند، اما چگونه می توان فهمید فردی که برای تشکیل خانواده و زندگی انتخاب کرده ایم، مناسب است یا نه؟

شناخت

متاسفانه برخی از ازدواج های ایرانی بدون شناخت کافی دختر و پسر از همدیگر صورت می پذیرد و خانواده دختر به دلیل حرف مردم و ترس از اینکه دخترشان ازدواج نکند، خیلی زود مراسم نامزدی برگزار می کنند و اگر در این مدت دختر و پسر باهم اختلاف پیدا کنند، به هم زدن آن را از دست رفتن آبروی خانواده می دانند. دختر و پسر قبل از ازدواج باید بیاموزند چطور می توانند طرف مقابلشان را بشناسند. آنها باید بدانند که فردی که می خواهند او را به همسری برگزینند، چقدر توانایی مستقل فکر کردن دارد؟ آیا کسی که بیش از حد به خانواده اش وابسته است، می تواند تشکیل خانواده بدهد و اصلا می توان روی او حساب کرد؟ آنها نباید به هیچ وجه با این تفکر اقدام کنند که می توانند رفتار دیگری را تغییر دهند. این بزرگ ترین اشتباهی است که دختر و پسر مرتکب می شوند.
 

 
چهره

گاهی والدین اصرار می کنند فرزندشان با کسی ازدواج کند که چهره او را نمی پسندد و دوست ندارد. اینکه فکر کنیم قیافه بعد از ازدواج عادی می شود، اشتباه است. حتی می توان گفت دوست داشتن عادی می شود اما نپسندیدن چهره طرف مقابل هرگز از یاد نمی رود.

عوامل خطرساز طلاق

عوامل خطرساز طلاق یکی دوتا نیستند اما سه تاز از مهم ترین هایش را می توانید در این مورد جستجو کنید:

1.  تفاوت بارز سطح اقتصادی خانواده: یکی از علت های طلاق، تفاوت های اقتصادی خانواده هاست که در ابتدا برای دختر و پسر مهم نیست اما بعد از ازدواج می تواند باعث اختلاف و حتی جدایی آنها شود.

2. تفاوت بارز فرهنگی – اجتماعی خانواده ها: برخلاف فرهنگ های غربی، در فرهنگ های شرقی، افراد کمتر مستقل از خانواده خود هستند، معمولا خانواده و ارزش های خانواده تاثیر زیادی در روابط زوج دارد. مثلا ازدواج پسری از خانواده مردسالار با دختری از یک خانواده زن سالار، می تواند باعث جنگ قدرت و نزاع دائمی بین آنها شود.

3. تفاوت خانوادگی و دین: اگر یکی از زوجین یا هر دو اصرار زیادی بر تغییر اعتقاد طرف مقابل داشته باشند، ریسک طلاق زیاد می شود. مثلا در بسیاری از مشاوره ها، با زوج هایی مواجه می شویم که یکی از آنها عمل به فرایض دینی را به عنوان شرط ازدواج مطرح می کند، با این امید که این رفتار پس از ازدواج هم ادامه یابد. در حالی که ممکن است پس از ازدواج فرد به این قولی که داده، عمل نکند.
قول و قرارهای قبل از ازدواج

گاهی افراد قبل از ازدواج به هم قول هایی می دهند ولی خیلی از انها به این قول ها و عهدها پس از ازدواج پایبند نیستند یا لزومی به وفای به عهد خود نمی بینند. یا توانایی عمل کردن به آن را ندارند. یکی از نمونه های بارز و شایع قول های قبل از ازدواج که به هیچ وجه نباید صدردرصد به آن اطمینان کرد، مساله ترک اعتیاد بعد از ازدواج، یا توافق خصوصی بین دختر و پسر بر سر بخشش مهریه بدون اطلاع خانواده هاست.

معمولا این اتفاق وقتی رخ می دهد که خانواده ها بر سر میزان مهریه به توافق نرسیده اند و خطر به هم خوردن ازدواج مطرح می شود. در این موارد دختر به پسر پیشنهاد می کند که فعلا این میزان مهریه را بپذیرد تا بعد از ازدواج آن را کاملا ببخشد. چنانچه بنابه دلایلی این بخشش صورت نگیرد، تا سالیان سال آثار مخرب آن به عنوان نمونه ای از فریب در زندگی زناشویی وجود خواهد داشت.

مساله مهم دیگر، توافق درباره داشتن یا نداشتن فرزند است، بسیاری از زوج ها فرزنددار شدن بعد از ازدواج را آن قدر بدیهی می دانند که هیچ مذاکره ای درباره آن انجام نمی دهند، برخی افراد هیچ تمایلی به داشتن فرزند ندارند به همین دلیل ممکن است با همسرشان دچار اختلاف شوند. اگر جنبه ای برای هرکدام از طرفین جنبه حیاتی دارد و ممکن است در صورت خلف وعده طرف مقابل روی زندگی تاثیر منفی بگذارد، نباید هرگز بر پایه این قرار و مدارها وارد زندگی شود.

 
 
انواع ازدواج ها

در هفته گذشته، ازدواج های ایرانی را برحسب زمان پیوند به سه دسته تقسیم بندی کرده بودیم و این هفته می خواهیم ازدواج ها را از منظری دیگر تقسیم بندی کنیم:

1. ازدواج های سیاسی: ازدواج هایی که فقط بر پایه شباهت ایدئولوژی سیاسی شکل می گیرد. نظیر این ازدواج ها در کشور ما در فاصله سال های 1355 تا 1367 بسیار مشاهده شد. بسیاری از این افراد بعد از ازدواج فهمیدند که شباهت ایدئولوژی سیاسی در زندگی هرگز به تنهایی ملاک نیست. یکی از مهم ترین مشکلاتی که دامنگیر این گونه ازدواج ها شد، اختلافات شدید مالی و اقتصادی بود. از مشکلات دیگر ازدواج های سیاسی این است که نگرش سیاسی افراد به خصوص در کشورهای درحال توسعه می تواند حتی روز به روز تغییر کند و این مساله زندگی زوج ها را دستخوش تلاطم می کند.

2. ازدواج یک دختر با پسر مقیم خارج از کشور: اگرچه تمایل پسر به ازواج با دختر هموطن به ظاهر امری ارزشمند است اما بسیاری از این ازدواج ها فقط بر پایه دوره ای از ارتباطات تلفنی، پست الکترونیک یا حداکثر دیدن هم و صحبت به وسیله وب کم انجام می شود که هیچ یک از وسایل مذکور قادر به ارائه تصویر واقعی از اخلاق و رفتار فرد مقابل نیستند. در این موارد، دخترها با امید و آرزو دنیای رویایی برای خود می سازند و وارد زندگی مشترک با فردی می شوند که از لحاظ الگوی زندگی، تفکر و رفتار، فرسنگ ها با آنها فاصله دارد. از آنجا که این ازدواج ها معمولا با هیاهوی زیادی صورت می گیرد، بعد از شکست، دختر روی بازگشت به کشور را ندارد و مشکلات بسیاری پیدا می کند.

3. ازدواج با افراد دارای مشاغل خاص: ازدواج با افرادی که مشاغل خاصی دارند، شرایط خاصی دارد که باید درمورد آن فکر و بعد تصمیم گیری کرد. مثلا همسر دریانوردان می گویند باید دریا دل باشی تا زندگی با یک دریانورد را تاب بیاوری زیرا دریانوردان چندماه از سال را روی آب ها می گذرانند و در کنار خانواده شان حضور ندارند.

4. ازدواج رمانتیک: ازدواج های احساسی، بدون درنظرگرفتن جنبه های منطقی و واقع گرایانه انجام می شوند. گاهی افراد برای فشار آوردن به خانواده یا فرد مقابل برای وادارکردن به پذیرش ازدواج، اقدام به خودکشی با قرص یا خودزنی هم می کنند، تا از طریق القای حس ترحم یا ترساندن، دیگران را وادار به پذیرش ازدواج کنند. ازدواج هایی که با چنین رویکرد غیرواقع بینانه ای آغاز شوند، به احتمال بسیار زیاد به شکست منجر خواهند شد؛ شکستی که به علت اصرار شدید افراد، در بسیاری از موارد راه بازگشتی ندارد.
 

اسکلت ایرانی ها چرا افتاده و منحرف است؟

ناهنجاری های قامتی اختلال رایجی در میان ایرانی ها است. عوامل زیادی در به وجود آمدن این اختلال دخیل هستند که بسیاری از آنها ریشه در فرهنگ و سبک زندگی مردم دارند. عادت هایی مثل حمل کیف ها و کوله پشتی های سنگین، روش هایی که برای پشت میزنشینی در اداره ها مرسوم است و ...
برترین ها به نقل از هفت صبح: ناهنجاری های قامتی اختلال رایجی در میان ایرانی ها است. عوامل زیادی در به وجود آمدن این اختلال دخیل هستند که بسیاری از آنها ریشه در فرهنگ و سبک زندگی مردم دارند.
عادت هایی مثل حمل کیف ها و کوله پشتی های سنگین، روش هایی که برای پشت میزنشینی در اداره ها مرسوم است و استفاده از نیمکت های غیراستاندارد مدارس که از مهم ترین عوامل ایجادناهنجاری های قامتی در دانش آموزان محسوب می شوند.

بد نیست درمورد رعایت استانداردهای کیف و کفش بیشتر بدانیم. ناهنجاری قامتی دانش آموزان طیف وسیعی را در بر می گیرد، یکسری از این ناهنجاری ها مربوط به مشکلات مادرزادی است و شامل گوژپشتی، انحرافات ستون فقرات و افتادگی شانه ها می شود.

سری دیگر از این اختلالات اکتسابی هستند و به علت درست استفاده نکردن از وسایل و انجام ندادن ورزش لازم، نامناسب نشستن و راه رفتن ایجاد می شوند. این اختلالات هم شامل انحراف ستون فقرات عملکردی، افتادگی شانه ها و گرد بودن ناحیه پشت، آن هم بیشتر در خانم هاست.

استانداردها را رعایت می کنیم

مهم ترین بحث در این رابطه کیف یا کوله مدرسه است. نخستین مسئله ای که در این مورد باید رعایت شود، این است که سعی کنیم دانش آموز کیف همراه خودش نداشته باشد. یعنی شرایط مدرسه از نظر رفاهی طوری باشد که کودک نیاز به حمل این همه لوازم نداشته باشد یا حداقل امکانات را با خودش ببرد. در حال حاضر که این شرایط وجود ندارد، باید به استانداردسازی کیف پرداخت؛ آن هم از نظر حجم و وزن کیف. یک اتفاق نظر صددرصد وجود ندارد که وزن کیف چقدر باشد، ولی آمارها می گویند بین 8 تا 15 درصد وزن کودک بسته به سنی که دارد، برای وزن کیف مناسب است.


روش درست حمل کیف

این روزها روش مناسبی در استفاده از کوله پشتی مرسوم است؛ استفاده از بندهای شانه و انتقال فشار به دو طرف بدن این روش قابل قبولی است زیرا تا چند سال قبل کیف با یک دست حمل می شد یا کوله پشتی فقط در یک طرف بدن قرار می گرفت و خوشبختانه این روش الان دیگر منسوخ شده است.

بندهای کوله، در دو طرف بدن

نه، این کافی نیست چون کوله پشتی به هیچ وجه نباید آویزان باشد.

باید تعادل بدن را کاملا حفظ کند و ثابت باشد یعنی هنگام حرکت تکان نخورد. علاوه بر این، برش تسمه های کوله باید به اندازه کافی پهن باشد که نقطه فشاری موضعی ایجاد نکند؛ یعنی باید فاصله ای بین 10 تا 15 سانتی متر برای پهنای باند تسمه ها تعبیه شود. همچنین کوله باید پد هم داشته باشد، قابل شست و شو و نرم بوده و جنس آن هم تجریحا بافتنی یا نایلون بوده و رنگ کوله هم باید کاملا از دور دیده شود و امنیت کودک را حفظ کند. همچنین کوله پشتی باید به اندازه کافی جا داشته باشد و فضای آن به هیچ وجه متمکز نباشد چون در غیر این صورت همه لوازم یک جا جمع می شوند، علاوه بر این، پهنای کیف باید بتواند پشت کودک را از زیر کتف و اطراف ستون فقرات کاملا پوشش دهد.

استانداردهای کفش

خیلی از ما عادت داریم یک کفش ارزان قیمت و غیراستاندارد را به عنوان کفشی که با آن به محل کار می رویم انتخاب کنیم. استاندارد بودن کفش یکی از جنبه های مهمی است که رعایت نکردن و اختلالات ناشی از آن محدود به پایین تنه نخواهد شد بلکه منجر به اختلالات ستون فقرات، کمر، گردن و حتی سیستم داخلی بدن و عضلات ران می شود. پس به کفش به عنوان یک وسیله خیلی عادی نباید نگاه کرد. به دلیل شناسایی این اختلالات است که توصیه می کنیم کودکانی که در سنین مدرسه هستند باید حتما از نظر اختلالات پا غربالگری شوند. بررسی اولیه اختلالاتی که ممکن است وجود داشته باشد، باید انجام شود و درصورت وجود اختلال، کفش های طبی خاص باید تجویز شود.


خصوصیات درون و بیرون کفش

پاشنه کفش باید حداقل سه سانتی متر باشد. مورد دیگر این است که برای حفظ قوس داخلی کف پا، باید ناحیه پاشنه در قسمت جلو و جنس پاشنه هم باید کاملا منعطف و فشرده باشد. همچنین توصیه می کنیم کفی پا باید تا ناحیه قوزیک پا بوده و تا بالای قوزک ادامه یابد. این توصیه به دلیل جلوگیری از انحرافات هنگام حرکت است چون کودکان تحرک زیادی دارند.

* لایه درونی کفش نرم باشد یا سفت؟ این لایه باید حتما نرم باشد به طوری که نیروی جاذبه زمین را به راحتی جذب کند چون سفت بودن این لایه منجر به انتقال نیرو از زمین به پا می شود و دردهای ستون فقرات و دردهای موضعی را ایجاد می کند اما لایه بیرونی کفش یعنی کف آن باید سفت باشد.

امکان بهبود وجود دارد

افرادی که مستعد ابتلا به انحرافات ستون فقرات هستند، درصورت رعایت نکردن موارد صحیح حرکتی به این اختلالات مبتلا می شوند.

همچنین در کودکان دنر مرحله رشد که لایه غضروفی ساختاردهنده استخوان شکل نگرفته، به علت فشار نامتقارن، ناهنجاری های ستون فقرات کم کم خود را نشان می دهد. این فشارها در کودکان دردهای موضعی هم ایجاد می کند به خصوص در عضلات، به طوری که عضلات بدن بعد از مدتی دچار اسپاسم و گرفتگی می شود.

اختلالات ناشی از مشکلات مادرزادی با درمان های جراحی تا حدی بهبود می یابند اما اختلالات اکتسابی با رعایت وضعیت مناسب نشستن و کارکردن و انجام ورزش های کششی و تقویتی، همچنین درمان های فیزیوتراپی و استفاده از وسایل کمکی طبی برطرف می شوند. فراموش نکنیم که اختلالات ساختار قامتی در دختران حداکثر تا 16 سالگی و در پسران تا 18 سالگی قابل درمان هستند. ازجمله ساده ترین روش های کاهش درد ناشی از این اختلالات می توان به صحیح نشستن در محل کار و زندگی اشاره کرد که با تقویت عضله های قسمت پایین و اطراف ستون مهره ها در درمان ناهنجاری اسکلتی موثر است.
نظرات 2 + ارسال نظر
اول ضمیرمفردغائب کجایی؟؟ سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 04:05 ب.ظ http://www.C100o13yar.blogfa.com

و چه سخت است زمانی که کسانی به نا حق به قومیت ما توهین می کنند تلخ تر زمانی است که این توهین در بین افراد متداول شود و ...
-------------
سلام دوست عزیز موضوع این پستم رو اختصاص دادم به چگونگی تولد یافتن جمله ی یه روز یه ترک - یه رشتی - یه اصفهانی یه ...
دوست داشتین بدونید این جمله چه جوری متولد شده تشریف بیارین
یاحق[گل]

منتظر سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:37 ب.ظ http://qaderoon.blogfa.com

سلام

برای ازدواج باید دنبال یک همسفر بگردی نه همسر واین دوتا باهم خیلی فرق دارن...متاسفانه اکثر مردم دنبال همسر خوب میگردن و بعدا هم از همدیگه خسته میشن یا برای هم تکراری میشن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد