نیمی برای من ، نیمی برای تو

اینگونه زندگی کنیم: شاد ولی دلسوز ساده ولی زیبا مصمم ولی آرام مهربان ولی جدی زیرک ولی صادق عاشق ولی عاقل

نیمی برای من ، نیمی برای تو

اینگونه زندگی کنیم: شاد ولی دلسوز ساده ولی زیبا مصمم ولی آرام مهربان ولی جدی زیرک ولی صادق عاشق ولی عاقل

راه‌های ارتباط با دیگران را بیاموزید

 

بسیاری از ما نگران هستیم تحقیر شویم یا مورد بی‌اعتنایی دیگران قرار بگیریم و به همین دلیل همیشه سعی خواهیم کرد در برخورد با اشخاص و حتی در مواقع ضروری و گرفتاری، رفتاری مثبت از خود نشان دهیم با این طرز برخورد اشخاص طرف صحبت ما احساس بهتری پیدا می‌کنند. اگر شما در بین دوستانتان کسی را دارید که وی نیز دوستان زیادی دارد هر جا که بروید، پیش‌بینی دیدن چهره‌ای آشنا کاملا طبیعی است. فراموش نکنید ما در عصری زندگی می‌کنیم که ارتباطات تاثیر زیادی دارند و داشتن نفوذ در میان مردم به ما کمک زیادی خواهد کرد.اکثر ما اگر بدانیم مورد علاقه و توجه دیگران هستیم می‌توانیم ناراحتی‌ها و فشارهای زیادی را تحمل کنیم.  در برخورد مناسب به طرف مقابل خود می‌گویید با آن که از کار یا سخن شما دلگیر هستم اما به شما احترام می‌گذارم. در زیر چند نمونه از روش‌های داشتن برخوردهای مناسب را بخوانید:
1- اغلب مردم دوست دارند بر کارشان ارج گذاشته شود. بیشترین اضطراب افراد از این است که تحقیر شوند و مورد قبول واقع نشوند یا درباره آنها داوری شود.
2- طرف صحبت خود را مطمئن کنید علیرغم این که از دست او عصبانی یا با او موافق نیستید، احترامش را حفظ خواهید کرد.
3- بگذارید مخاطب صحبت شما بداند می‌خواهید مسئله موجود را به شکل رضایت‌بخشی حل کنید.
4- از شخصیت کسی انتقاد نکنید، انتقاد شخصی با انتقاد از کار و رفتار متفاوت است.
5- مهارت‌های گوش دادن و ابراز وجود کردن در نهایت روشن هستند. ارتباط واقعی ناشی از روح احترام برای خود و برای طرف مقابل شماست. اگر هدف شما این است که حق به جانب بودن خود را ثابت کنید و اگر می‌خواهید آنها را مقصر بدانید هر شیوه ارتباطی بی‌تاثیر می‌شود. اما اگر هدف شما حل مسئله است و می‌خواهید با طرز فکر و احساس طرف مقابل خود آشنا شوید این روش‌ها در حکم ابراز مطمئن هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.
در برخورد با افراد تکنیک‌های بسیاری وجود دارد که رعایت آنها شما را در برقراری ارتباط با دیگران کمک خواهد کرد.
الف – لبخند زدن: وقتی کسی با روی خوب و خوش همراه با تبسم با فرد دیگری به صحبت می‌پردازد در حقیقت او با این طرز رفتار خویش می‌خواهد به طرف مقابل بفهماند مایل است با او رابطه برقرار کند.
ب – برخورد خوش: زمانی که در برخورد با دیگران رفتار شما رسمی و دور از نشانه‌های دوستی است به طور حتم نباید انتظار داشته باشید، طرف مقابل به دوستی با شما تمایلی داشته باشد. در برخورد با دیگران گشاده‌رو باشید.
ج – رفتار دوستانه: با رفتار خوب خود به طرف صحبت خویش عملا نشان دهید که به دوستی او علاقه‌مندید و برای او و برای گفته‌هایش احترام بسیاری قائل هستید.

 

 

شـاد بودن، اکتسابـی است

 

شاد بودن یک ویژگی ذاتی نیست، قوانین و قواعدی دارد که با اندکی مطالعه و برنامه‌ریزی می‌توان به آنها دست یافت.

اگر ما به اطراف خود نگاه کنیم چهره‌های عبوس و گرفته‌ای را می‌بینیم که دچار روزمرگی شده‌اند و شادی را از یاد برده‌اند. زندگی زیباترین هدیه خداوند است به ما، چه خوب است ما تا آنجا که می‌توانیم تلاش کنیم و یاد بگیریم تا از این فرصت و نعمت استفاده کنیم و به دیگران هم خوب زندگی کردن بیاموزیم.

تلاش برای خوب زندگی کردن در ابتدای راه کمی و حتی گاهی اوقات (وقتی ما دچار مشکلی هستیم) سخت به نظر می‌رسد اما وقتی اولین گام برداشته شود، کم‌کم از بار سختی راه کاسته می‌شود و احساسی خوب انسان را به جلو می‌راند، اگر باور نمی‌کنید یک بار امتحان کنید.

حتما تا به حال برایتان پیش آمده صبح که از خواب بیدار می‌شوید، خیلی دلتنگ و بی‌حوصله باشید. این روزها واقعا روزهای وحشتناکی هستند، همه چیز خسته‌کننده و کسل‌کننده است و انگار همه چیز علیه شما پیش می‌رود. در چنین روزهایی احتمالا شما هم آن‌طور که باید برای شادی و نشاط خودتان تلاش نکرده‌اید، مثلا کوچک‌ترین کار برای تقویت روحیه، لبخند زدن است. آیا شما در چنین حالاتی آن را امتحان کرده‌اید یا این‌که اصولا معتقدید در اوج خستگی و کسلی لبخند فایده ندارد و دردی را درمان نمی‌کند.

لبخند بزنید                                                 

در محل کار لبخند بزنید و هر کس را که می‌بینید، بگویید صبح بخیر. بله به تمام کسانی که از کنار شما رد می‌شوند، لبخند بزنید و سلام و صبح بخیر بگویید حتی اگر لبخندتان در ابتدا مصنوعی باشد به زودی طبیعی می‌شود. علاوه بر این، لبخند، مسری است و شما می‌توانید با یک لبخند ساده آن را به تمام دوستان و همکاران خود سرایت دهید و نشاط و روحیه را به آنها هم هدیه کنید.

نشاط و شادی                                             

بیشتر ما کودکی‌هایمان را به خاطر داریم. شاد بودیم و پر انرژی اما گویا هر چه جلوتر می‌رویم بیشتر در باتلاق مشکلات گرفتار می‌شویم و فراموش می‌کنیم که با فرو رفتن در این باتلاق نشاط و شادی کودکی‌مان از دست می‌رود. قدرت حرکت ما و در حقیقت دو بال پرواز و اوج ما یکی با نشاط و شادابی است و دیگری امید به اوج و رسیدن به آبی بیکران.

تا می‌توانید از بعضی افسانه‌های پوچ و تخیلات رویایی چشم بپوشانید و آنها را به حال خودشان بگذارید.

 اگر شما در هر لحظه برای یک چیز ارزشمند زندگی می‌کنید، قطعا در زندگی هدف دارید. بنابراین شما شخص باهوش و روشنفکری هستید. این طبیعی است که در زندگی، هر کس حتما به مسئله‌ای برخورد خواهد کرد اما حل کردن مسئله یک عامل موثر در شادکامی شماست اما هرگاه آن مسئله خارج از قدرت و توانایی شما بود انگیزه شاد زیستن را انتخاب کنید. از غم و انزوا دوری کنید و با خود تکرار کنید که با یک مسئله روبه‌رو هستید، نه یک مشکل و مسئله قابل حل است. آرام و شاد باشید. آنگاه خواهید دید که چه معجزه‌آسا راه‌حل‌ها برایتان روشن خواهد شد.

راز آدم‌های شاد

 افراد شاد کنترل زندگیشان را در دست دارند آنها خودشان انتخاب می‌کنند که در کجا زندگی کنند.

 انسان‌های شاد از رابطه بین جسم و روحشان آگاهند و می‌دانند که می‌بایست به هر دوی آنها توجه کرد و از آنها مراقبت نمود.

 افراد شاد به زندگی به عنوان یک بازی که در آن برد و باخت تعیین‌کننده راه است نمی‌نگرند، بلکه معتقدند زندگی کسب یک تجربه است، تجربه بد یا خوب.

 افراد شاد می‌دانند چگونه در زمان حال زندگی کنند.

 افراد شاد می‌دانند که بعضی از اتفاقات خارج از کنترل انسان است. اگر منتظر بهترین‌ها باشید در حالی که خود را برای بدترین آماده کردید همیشه در آینده آماده و موفق خواهید بود.

 آدم‌های شاد برنامه‌ریزی و نقشه‌هایشان قدم به قدم است. آنها منتظر نمی‌مانند تا اتفاقات خوب به سراغشان بیاید و اهمیت قدم‌های کوچک را با تمام وجود درک می‌کنند.

 انسان‌های شاد می‌دانند چگونه با نگاهی به آینده از اشتباهاتشان درس بگیرند و از آنها عبور کنند.


نظرات 2 + ارسال نظر
حسن چهارشنبه 9 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 06:38 ب.ظ

عالی بود ممنون

محمدرضا چهارشنبه 28 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 01:32 ق.ظ

مرسی سارا جان...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد