علی ابن ابیطالب : سخنان شما سنگهای سخت را نرم می کند
علی ابن ابیطالب : در فتنه ها همچون بچه شتر باش که نه پشت دارد تا بر آن سوار شوند و نه پستانی که از آن شیر بدوشند .
علی ابن ابیطالب : دعوت کننده ای که فاقد عمل باشد مانند تیر اندازی است که کمان او زه ندارد
علی ابن ابیطالب : و تاجهای تفاخر را فرو نهید
علی ابن ابیطالب : کسی که بر مرکب شکیبایی سوار شود به پیروزی نهایی دست می یابد
علی ابن ابیطالب : چه زشت است کوچکی به هنگام نیاز و سرکشی به هنگام بی نیازی
علی ابن ابیطالب : حاجت محتاج را به تاخیر نینداز زیرا نمی دانی از اینکه فردا برای تو چه پیش خواهد آمد
علی ابن ابیطالب : حق سنگین است اما گوارا ، باطل سبک است، اما در کام چون سنگی خارا
علی ابن ابیطالب : دوست مومن عقل است ، یاورش، علم ، پدرش مدارا و برادرش ، نرمش
علی ابن ابیطالب : علم خویش را به جهل و یقین خود را به شک مبدل نکنید، آنگاه که به علم رسیدید عمل کنید و آنگاه که به یقین دست یافتید ،اقدام نمایید.
علی ابن ابیطالب : حق بگویید تا به حق معروف شوید،حق را به کار ببندید تا از اهل حق باشید
علی ابن ابیطالب : آنچه را نمی دانی مگو ، بلکه هر آنچه را که می دانی نیز اظهار مکن
علی ابن ابیطالب : پیش از این که نسبت به کاری تصمیم بگیری مشورت کن ، و قبل از این که وارد عمل شوی ، فکر کن
علی ابن ابیطالب : اطمینان را با امیدواری مبادله نکن
علی ابن ابیطالب : همانا پاداش دانشمند از شخص روزه دار و شب زنده دارکه در راه خدا جهاد می کند بیشتر است
علی ابن ابیطالب : عاقل ترین مردم کسی است که عواقب کار را بیشتر بنگرد
علی ابن ابیطالب : بزرگترین نادانی ها برای بشر عدم شناخت خود است
علی ابن ابیطالب : برای مردم آن را بخواه که برای خود می خواهی و با دیگران طوری رفتار کن که مایلی درباره ات آنچنان کنند
علی ابن ابیطالب : گیتی برای تو شیواترین پندآموز است اگر پندپذیر باشی
علی ابن ابیطالب : بپرهیز از انجام کاری که اگر فاش شود انجام دهنده را خوار و خفیف سازد
علی ابن ابیطالب : بهترین شیوه صداقت وفای به عهد است
علی ابن ابیطالب : هیچ ارثی مانند ادب و اخلاق پر ارج و گرانمایه نیست
علی ابن ابیطالب : بهترین شیوه عدل ، یاری مظلوم است
علی ابن ابیطالب : مربی لایق کسی است که از غریزه عشق به کمال و ترقی خواهی کودک استفاده کند
علی ابن ابیطالب : بوسیدن فرزند ، رحمت و محبت است
علی ابن ابیطالب : اسرار خویش را به کسی مگوی
علی ابن ابیطالب : سرلوحه کتاب سعادت بشر ، رفتار پاک و سجایای اخلاقی اوست
علی ابن ابیطالب : بی خردتر از همه کسی است که خود را خردمندتر از همه پندارد
علی ابن ابیطالب : شکیبایی در مصیبت ، از نشانه های مومن است
علی ابن ابیطالب : شرط خرد حفظ تجربه ها و بکار بستن آنهاست
علی ابن ابیطالب : هر کس در نقطه ضعف های دوست خود دقیق شود ، پیوند دوستی او قطع خواهد شد
علی ابن ابیطالب : آدمی به گفتارش سنجیده می شود و به رفتارش ارزیابی می گردد، چیزی بگو که کفه سخنت سنگین شود و کاری کن که قیمت رفتارت بالا رود
علی ابن ابیطالب : هیچ شرافتی مانند فروتنی نیست
علی ابن ابیطالب : برای مشاورت ، خردمندان را برگزین تا از ملامت و ندامت در امان باشی
حضرت علی علیهالسلام فرمودند: بر مسلمان لازم است که شب را به پایان نیاورد مگر آنکه آیةالکرسی را بخواند و اگر میدانستید که آیةالکرسی چیست و در آن چیست، هرگز آن را رها نمیکردید.
هر روزی که میگذرد، یک روز به ظهور امام زمان نزدیکتر میشویم؛ اما به خود امام زمان چطور؟
بخوان دعای فرج را دعـا اثر دارد
دعا کبوتر عشق است و بال و پر دارد
بخوان دعای فرج را و عـافیـت بـطلب
که روزگار ، بسـی فتنه زیر ســر دارد
بخوان دعای فرج را کـه یـوسـف زهـرا
ز پشت پردهی غیبت به ما نظـر دارد
بخوان دعای فرج را به یاد خیمهی سبز
که آخرین گل سرخ از دلت خبـر دارد
آیتالله مکارم شیرازی :
ــ سزاوار است ارادتمندان امام زمان (عج) در چراغانیها از لامپهای کممصرف و ریسههایی که برق بسیار کمی مصرف میکنند، استفاده کنند و ترتیبی دهند که در عین تعظیم شعایر به مناسبت آن میلاد مبارک، فشاری بر شیعیان آن بزرگوار به سبب قطع برق وارد نشود و در خانهها نیز برق کمتری برای جبران چراغانیها مصرف کنند.
آیتالله صافی گلپایگانی:
ــ احیاء و زنده نگهداشتن سنت حسنه چراغانی عمومی و تشکیل مجالس با شکوه و دعوت از سخنرانان مذهبی و مداحان و تشویق جوانان و اعطای جوایز به آنان، وظیفه همه مسئولان و رسانهها به ویژه صدا و سیما است.
ــ قداست این مجلس نورانی و پر برکت را نگاه داشته و آنها را با عطر صلوات بر محمد و آل محمد(ع) معطر کرده و با دعوت از سخنرانان و مدیحهسرایان، فضای نورانی و معنوی آن را بیشتر نمایید و آنها را با ملاهی و مناهی منکرات آلوده ننمایید.
ــ فرهنگ مهدویت را باید از خرافهگویی جدا کرد و آن را با استدلال قوی و برهانهای محکم و عقلانی به مردم جهان ارائه کرد. ما آنقدر درباره ظهور، فرج، غیبت و مسائل مربوط به موعود جهانی امم، دلیل محکم وقانع کننده عقلی، منطقی و علمی داریم که نیاز به گفتن بعضی از مطالب سست، سخیف، باطل و امثال آن نیست.
ــ شب نیمه شعبان که شب احیاء و شب زنده داری و شب دعا و مناجات با خداوند متعال است، توبه و استغفار و انابه نماییم و همه با هم برای تعجیل در فرج آن امام عزیز و مهربان دعا کرده و رفع مشکلات، نگرانیها، نصرت و پیروزی مسلمانان را از خداوند متعال مسئلت نمایند.
ــ تشیع در طول تاریخ، شیعه، همیشه آرمان گرا و منتظر ظهور دولت حقه و جهانی و واحد الهی بوده است. شیعه زنده است چون منتظر طلوع خورشید جهان تاب مهدوی است. فرهنگ شیعه یعنی فرهنگ عدالت گستری، حق پرستی، صداقت، راستی، ایثار، فداکاری و در یک کلمه فرهنگ تشیع یعنی فرهنگ انتظارها انتظاری که عامل مقاومت، تحرک، پیروزی، خوشبختی و سعادت است. انتظار مصلح و انتظار امام غائبی که ذخیره بزرگ الهی برای تشکیل حکومت واحد جهانی اسلامی است.
آیتالله ابراهیم امینی :
ــ امام زمان با همایش و سمینار ظهور نمیکند. ما باید با انجام یک حرکت جدی، زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم کنیم. فراهم شدن زمینه ظهور آن حضرت با برگزاری سمینار، همایش، قرائت دعای ندبه و شعرخوانی محقق نمیشود.
ــ با خواندن شعرهای عاشقانه که امام زمان(عج) ظهور نمیکند، امام زمان (عج) که معشوق نیست، او کسی است که میخواهد جهان را اصلاح کند.
ــ ما باید ریشهکنی ظلم را از خود آغاز کنیم. ما باید در کل جهانی آمادگی لازم برای پذیرش اسلام را ایجاد کنیم
توصیههای امام زمان (عج) به شیعیان، که معمولا عمل نمیکنیم!
1. از خداوند ـ جل جلاله ـ بترسید و تقوا پیشه کنید.
2. به ما در بیرون آوردن شما از فتنه و امتحانی که بر شما روی آورده است کمک کنید.
3. عهد میکنم که هر کدام از شیعیان که راه تقوا را در پیش گیرد و هر آنچه که لازم است ]و حق خداست[ از مال خود خارج کند، از فتنهی گمراهکننده و رنجهای ظلمانی در امان باشد.
4. هر کدام از شیعیان، در بخشش اموالی که خداوند به او داده به کسانی که خداوند فرمان داده است بخل ورزد، در دنیا و آخرت زیانکار خواهد بود.
5. اگر شیعیان ما در وفا نمودن به عهد و پیمانی که از ایشان گرفته شد، همسو و یکدل شوند، دیدار ما از ایشان به تأخیر نخواهد افتاد.
6. ظهور ما به تأخیر نیفتاده مگر به سبب اعمال ناپسندی که از ایشان سر میزند و خبر آنها به ما میرسد.
(توقیع به شیخ مفید)
7. از خدا بترسید ؛ و از ما اطاعت کنید ؛ و از راه راست منحرف نگردید.
8. نیت خود را ـ مطابق سنت آشکاری که به شما گفتم ـ با دوستی، به سوی ما برگردانید.
(توقیع به ابن ابیغانم قزوینی و جماعتی از شیعیان)
9. اموال شما (خمس و زکات) را قبول نمیکنیم مگر اینکه پاک و طاهر باشد... هر کس میخواهد عمل کند و هر که نخواهد نکند ؛ چرا که ما به آنچه شما دارید نیازی نداریم.
10. ظهور و فرج در دست خداست و کسانی که وقت رای آن تعیین میکنند "دروغگو " هستند.
11. در مسایلی که روی میدهد به فقهاء مراجعه کنید ؛ زیرا که ایشان حجت من بر شمایند و من حجت خدایم بر ایشان.
12. منتفع شدن از من در ایام غیبتم، مانند استفاده از خورشید است زمانی که ابر روی آن را پوشانده باشد.
13. درباره چیزهایی که به درد شما نمیخورد سؤال نکنید، و در دانستن چیزهایی که از دانستن آنها معاف شدهاید خود را به سختی نیاندازید.
14. برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید ؛ چرا که همین فرج شماست.
(توقیع به اسحاق بن یعقوب)
15. هر کس بدون اجازه ما در اموال مربوط به ما (خمس، زکات و وقف) تصرف کند، از جمله ظالمین است و ما در روز قیامت شاکی او خواهیم بود.
(توقیع به محمد بن جعفر اسدی)
16. آیا نمیدانید که خداوند از زمان حضرت آدم تا حال، برای مردم ملجأ و پناهی قرار داده که به ایشان پناه برند و راهنمایانی تعیین کرده که به سبب آنها هدایت یابند. هر زمان که نشانهای از آنان پنهان شد نشانهی دیگر آشکار گردید و هر وقت که ستارهای از ایشان غروب کرد ستارهی دیگر طلوع نمود ؛ و وقتی که خدای عزوجل امام حسن عسکری (ع) را به سوی خود برد گمان ننمایید که واسطه میان خود و مخلوقاتش را قطع نموده است. هرگز چنین چیزی نشده و نخواهد شد تا وقتی که قیامت برپا شود.
(توقیع به محمد بن ابراهیم بن مهزیار)
17. آیا نمیدانید که روی زمین از حجت خدا خالی نمیگردد ؛ خواه آن حجت، ظاهر باشد و خواه پنهان.
18. مردم پیروی از خواهشهای نفسانی را از خود دور کنند ؛ و همانگونه که ]پیش از غیبت[ رفتار مینمودند رفتار کنند ؛ و امری که از آنان پوشیده و پنهان شده است را جستجو ننمایند ... و بدانند که حق با ما و در نزد ماست.
(توقیع به عمری وپسرش
زیادی مسلمون باشیم خداوند در قرآن سوره مجادله آیه 11 می فرماید:یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِذا قیلَ لَکُمْ تَفَسَّحُوا فِی الْمَجالِسِ فَافْسَحُوا یَفْسَحِ اللَّهُ لَکُمْ وَ إِذا قیلَ انْشُزُوا فَانْشُزُوا یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبیرٌ ؛
ای اهل ایمان، هر گاه به شما گفتند: در مجالس جای خود را بر یکدیگر فراخ کنید، جای باز کنید تا خدا بر توسعه و منزلت شما بیفزاید و هر گاه گفتند: از جای خود برخیزید حکم خدا را اطاعت کنید که خدا مقام اهل ایمان و دانشمندان را در دو جهان بلند می گرداند و البته خداوند به هر چه کنید آگاه است.شأن نزول: سبب نزول این آیه این بود که مردم برا کسب فیض از محضر رسول خدا در منزل و مجلس رسول خدا(ص) ازدحام می کردند، وقتی تازه واردی می رسید همه به سمت پیامبر هجوم آورده و مکانی به شخص تازه وارد نمی دادند. روزی یکی از اهل بدر به نام ثابت بن قیس وارد مجلس شد اما هیچ کس اجازه نشستن به قیس رو نداد و جایی برای نشستن او باز نکردند. پیامبر(ٌص) از این عمل ناراحت شدند و به مردم غیر اهل بدر فرمودند: ای فلانی برخیز! منافقین به مسلمانان گفتند این عمل بر خلاف عدالت بود مردم غیر بدری قبلا اینجا جای گرفته بودند، مگر شما نمی گویید پیامبر با مردم به عدالت رفتار می کند.
این آیه نازل شد فرمود: ای مؤمنین، هر گاه به شما گفتند درمجالس جای خود را بر یکدیگر فراخ کنید و به هم جای دهید، امر خدا را بشنوید تا خدا بر توسعه شما بیفزاید و چنان که گفتند از جای خود برخیزید، نیز حکم خدا را اطاعت کنید؛ زیرا خداوند مقام اهل ایمان و دانشمندان را در دو جهان به درجات بسیاری بر مردم دیگر برتری داده و پروردگار به هر چه به جای آورید آگاه است.
برداشت من، برداشت شما
خیلی وقتا شده مخصوصا تو صفای نماز جمعه یا صفای مسجد، چهار زانو می شینیم ، یه سجاده طویل هم پهن می کنیم و یه بنده خدایی که حالا تو هوای گرم پا شده به عشق نماز جمعه اومده حرم یا هر مکانی که نماز برگزار میشه هر چی التماس می کنه یه جایی هم به من بدین، می گه خدا خیرتون بده ثواب می کنید، امّا اصلا انگار نه انگار. یا یه وقتایی یه پیرزن یا پیر مرد سالخورده وارد می شه خودمون رو زیر چشامون قایم می کنیم که اصلا انگار تو رو ندیدم. یا صندلی های اتوبوس، وارد اتوبوس میشی میبینی جوان نشسته پیر ایستاده. اونوقت ادعا می کنیم پیرو پیامبر هستیم. پیامبر ما هیچ وقت تکیه نمی کرد. اما هر مجلسی که میری از حسینه و مسجد و ... جوونا تکیه کردن سالخورده ها وسط مجلس.
اونوقت ما مسلمونیم؟!
خدا این آیات رو نازل نکرده برا سر تاقچه. نازل کرده تا ما عبرت بگیریم. برا همین می گن وقتی قرآن خوندی با معنی بخون. تدبر کن.
در شأن نزول آیه خوندیم که شخص منافق گفت: اهل غیر بدری قبلا جا گرفته بودند!!!
این جملات برای شما آشنا نیست؟
چند بار در روز اینا رو میشنویم؟
وارد یه مجلس میشی تا میای بشینی می گن: خانم یا آقا! اینجا جای کسی. ما از قبل اینجا جا گرفتیم!
خوندیم که پیامبر اشاره کردند که فلانی بلند شو تا فلانی بشینه.
در هر حال:
قرآن کتاب زندگی ساز
قرآن برا سر تاقچه نازل نشده
قرآن رو با معنی و تدبر بخونیم
به دیگران احترام بزاریم
اگر شخصی رو دیدیم که تو گرمای تابستان دستش به میله ی اتوبوس و داره از گرما از حال میره نگاه نکنیم ببینیم این پیره یا جوون. بلند شیم بگیم بفرمائید شما بنشینید من زیاد نشستم.
اون موقع است که هم خدا راضی میشه و هم فرشته ها می گن خدایا: واقعا این بنده ای که گفتی براش سجده کنیم لیاقت سجده کردن رو داره.
به امید روزی که وقتی امام زمان ظهور کردند با افتخار پرچم مسلمونیمون رو بالا نگه داریم و بگیم آقا جون من بچه مسلمونم. زیادی مسلمون بودم.
یا حق
ابتدا ورود به جده - شهر بازرگانان | |
| |
مکه و مساجد مکه
کعبه دارای 4 رکن است، که به ترتیب در جهت خلاف عقربههای ساعت، رکن حجرالاسود، عراقی، شامی، یمانی نام دارند. در این میان، رکن حجرالاسود و یمانی از شرافت بیشتری برخور دارند، تا آنجا که در حدیثی از امام صادق نقل شده است که بین این دو رکن 70 پیامبر دفن شده اند، در بین رکن شامی و عراقی، نیم دایره ای به ارتفاع 1/5 متر وجود داردکه به نام حجر اسماعیل معروف است که مدفن هاجر، اسماعیل، دختران حضرت اسماعیل و تعداد زیادی از پیامبران الهی است. کعبه تاکنون 11 بار تجدید بنا شده است، که آخرین بار در سال 1040 ه.ق (که بر حساب ابجد میشود: رفع الله قواعد البیت)، پس از سیل سال 1039 ه.ق، بدست یک مجتهد شیعه به نام ((سید زینالعابدین کاشانی) صورت گرفته است. کعبه در سال 1890 قبل از میلاد، به وسیله ابراهیم (ع) و اسماعیل(ع) بنیان نهاده شد. ارتفاع آن 32/4 متر (9 ذراع)، دیوار شرقی 24 متر، دیوار غربی 10/23 متر، دیوار شمالی 5/16 متر و دیوار جنوبی 15 متر بود و سقف نداشت. در آن زمان کعبه دربی نداشت. ولی قریش در زمان تجدید بنای کعبه، در آن هنگام که پیامبر(ص) 35 سال داشت، مدخلی بر آن گشودند که از زمین کمی بالاتر بود. قریش بر ارتفاع کعبه 9 ذراع دیگر افزود و آن را به 86/8 متر رساند. آنها از طول کعبه حدود 3 متر کم کردند و بر مساحت حجر اسماعیل اضافه نمودند. بعد از آن، عبدالله بن زبیر ارتفاع آن را به 31/13 رساند و درب دیگری در ضلع غربی باز کرد. حجاجبن یوسف ثقفی، کعبه را به شکل زمان قریش برگرداند؛ یعنی درب دوم را بست و درب اول را بالا برد؛ که اکنون نیز به همان شکل است. از وقایع مهمی که درباره کعبه اتفاق افتاده است، شکافته شدن آن در زمان تولد حضرت علی(ع) است و آن حضرت تنها کسی است که افتخار تولد در خانه خداوند را داراست. محل شکاف کعبه در نزدیکی رکن یمانی است. تا زمان پیامبر(ص) مقام ابراهیم به کعبه وصل بود. و در کنار درب کعبه قرار داشت. ولی آنچه از روایات شیعه و سنی برمیآید آن است که، عمر خلیفه دوم آن را به مکان کنونی منتقل کرد، که مورد اعتراض ائمه اطهار(ع) قرار گرفت. حتی هنگامی که امیرالمومنین(ع) بدعتهای عمر را میشمرد، از انتقال مقام ابراهیم به عنوان اولین بدعت عمر نام برد. در فضیلت این سنگ همین بس که ائمه اطهار(ع) فرمودندهاند که، بهترین سرزمینها بین مقام و رکن حجرالاسود است و در روایات زیادی آمده است که، امام زمان(ع) به هنگام ظهور، بین مقام و رکن حجرالاسود میایستد و دعوت خویش را اعلام میکند. سنگ اصلی که گفته میشود سفید رنگ و درخشان است، در زیر روکش طلایی است و به هیچ وجه قابل رویت نیست. میگویند چون هاجر از دنیا رفت، اسماعیل 20 سال بیشتر نداشت و او را در حجر دفن کرد و دور آن دیواری کشید تا قبر او پایمال نشود. حجر را قسمتی از کعبه میدانند و لذا بر طبق روایتی که از رسول خدا(ص) نقل شده است، نماز خواندن در حجر اسماعیل مانند نماز خواندن در کعبه است. در روایاتی که از ائمه اطهار(ع) نقل شده است، نماز خواندن در حجر مورد تاکید قرار گرفته و حجر اسماعیل پس از حطیم (فاصله حجرالاسود و درب کعبه) و مقام ابراهیم، بهترین محل برای نماز خواندن است. امام صادق(ع) در حجر اسماعیل، زیر ناودان کعبه نماز میخواندند؛ چون علت را پرسیدند، فرمود: اینجا محل نماز شبر و شبیر، فرزندان هارون (برادر حضرت موسی(ع)) است. درباره دفن حضرت اسماعیل(ع) در حجر، جای هیچ بحثی نیست و او از معدود پیامبرانی است که محل دفن او کاملا مشخص است. در کتاب اخبار مکه آمده است: هنگامی که ابن زبیر کعبه را بازسازی میکرد، در حین حفاری حجر، به سنگ سبزی برخورد کردند، که هیچ یک از قریش نمیدانستند آن چیست. عبدالله بن صفوان به ابن زبیر گفت، که این سنگ را تکان مده، که قبر اسماعیل(ع) است و ابن زبیر چنان کرد. امروزه در ایام حج تمتع و ماه مبارک رمضان، حجر اسماعیل محلی کاملا شلوغ است. ولی در ایام عمره، برای نماز خواندن در آن راحتی جا پیدا میشود. البته هر چه به کعبه نزدیکتر باشد شلوغتر است و قسمت عقب حجر به نماز خواندن زنان اختصاص دارد. ![]() این مسجد در 200 متری قبرستان ابوطالب به سمت حرم، حدودا 50 متر بعد از پل حجون در داخل خیابان است. مساحت آن 600 متر مربع است و درب آن همواره باز است و کسی که از قبرستان ابوطالب به سمت مسجدالحرام حرکت میکند، پس از گذشتن از پل، مسجد در سمت راست او قرار دارد و با شمارهای مشخص شده است. مسجد جن از مساجد قدیمی است، که اکنون در حال بازسازی است و درباره آن میگویند که، چون پیامبر(ص) در بازگشت از طایف در این محل استراحت کرد و شروع به خواندن قرآن و عبادت کرد، گروهی از جنیان با شنیدن آیات قرآن به آن حضرت ایمان آورده، که در آیات اول سوره جن به این موضوع یعنی ایمان آوردن جنیان اشاره شده است. پیامبر(ص) بعدها چندین بار همراه با عبدالله بن مسعود به اینجا میآمدند و آیات قرآن را بر آن طایفه میخواندند. این مسجد منصوب به حضرت حمزه(ع) و در منطقه مسفله، در نزدیکی تلاقی خیابان ابراهیم و خیابان حمزه است. حمزه(ع) از حامیان اصلی پیامبر(ص) بود، که پس از شهادت او در جنگ احد، پیامبر(ص) به او لقب سیدالشهداء داد. این مسجد در سال 1375 باز سازی شده و 160 متر مساحت دارد. ![]() به گفته مورخان، 70 نفر از پیامبران در آنجا نماز خواندهاند، که از جمله آنان حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) هستند و نماز خواندن در آنجا بسیار تاکید شده است. محل نماز رسول خدا در این مسجد، جلوی مناره کنونی است، که درگذشته گنبدی بزرگ بر فراز آن بوده که اکنون وجود ندارد و در نوسازیهای اخیر، کمتر به آن توجه میشود. |
سفرمجازی وسه بعدی به بین الحرمین
http://www.ashoora.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=675&Itemid=93